Gezonde snacks voor makkelijk meenemen


Wil je graag gezond eten en tussen de maaltijden door niet in de verleiding komen om naar ongezond eten te grijpen? Dat voorkom je door altijd gezonde tussendoortjes mee te nemen. Ik geef dan ook 8 ideeën voor gezonde snacks voor meenemen naar school of werk.

Waarom gezonde snacks meenemen?

In school- en bedrijfskantines worden vaak niet (alleen) de meest gezonde dingen verkocht en daardoor kun je makkelijk in de verleiding komen. Door zelf gezonde tussendoortjes mee te nemen voorkom je dat je aan de kassa in de verleiding komt, én het bespaart een hoop geld.

Ter inspiratie deel ik in deze blogpost wat ik zoal meeneem en wat je makkelijk mee kunt nemen. Naar school, maar ook naar je werk.

Fruit

Thuis maak ik eerder een smoothie dan dat ik “gewoon” een appel eet, maar omdat het zo makkelijk is eet ik die onderweg juist heel veel. Bijna elk soort fruit kun je meenemen als snack, maar sommige soorten kun je het best in een bakje vervoeren, zoals nectarines, druiven of ander sappig fruit.

Fruitsalade

De appels beu? Begrijpelijk. Maak een fruitsalade! Snij ’s ochtends allerlei fruit klein: appels, peren, mandarijnen, perziken, druiven, aardbeien, mango’s… Stop in stukjes in een bakje en neem mee! Bewaar het alleen niet tot ’s middags, tenzij je de luxe hebt om je salade in een koelkast te kunnen zetten. Ook kun je dit beter niet meenemen als het heel warm is!

Bananenbrood

Bananenbrood is gezond, lekker en super vullend. Bak een brood en neem een paar plakjes mee in een bakje of in zilverfolie.

Notenmix

Heel simpel, maar ook heel gezond: neem noten mee! Wel ongezouten natuurlijk. Pak studentenhaver (dat is al gemixt) of leuker: maak je eigen mix! Kies je favoriete noten en voeg rozijnen, cranberry’s of gojibessen toe voor de afwisseling.

Gezondesnacksmeenemen4

Zelfgemaakte koekjes en andere kleine snacks

De “meeneemkoeken” van de supermarkt zijn niet allemaal even gezond, maar wanneer je ze zelf maakt bepaal je natuurlijk ook zelf wat er in gaat. Probeer een van de recepten die ik hier op mijn blog deelde:

Pure chocolade

In tegenstelling tot wit en melk is pure chocolade (met 85% cacao of meer) wel gezond, mits je het natuurlijk met mate eet. Stop een paar blokjes in je tas voor als je zin hebt om iets te snacken. Pure chocolade saai? Maak dit recept!

Groente

Naast fruit kun je ook groente meenemen. Wat dacht je van cherrytomaten, wortels of een stuk komkommer? Ook bleekselderij is een optie. En wil je er echt een feestje van maken, dan neem je toch gewoon je (zelfgemaakte) dipsaus mee?!

Smoothie of juice

Een smoothie of sapje uit de slowjuicer kun je makkelijk meenemen om halverwege de ochtend op te drinken. Maak ‘m de avond van tevoren, of beter nog, ‘s ochtends voor je vertrekt. Zorg dat je vullende ingrediënten als banaan, havermout of avocado gebruikt en neem hem mee in een goed afsluitbare fles. Is je smoothie dik van substantie, neem dan ook een (breed) rietje mee.

Wat voor gezonde snacks neem jij mee naar school of je werk?

PS Ben je ook op zoek naar een gezonde lunch die je mee kunt nemen? Lees dan ook dit artikel!

Deze blogpost bewaren? Pin hem op Pinterest!

Gezondesnacksmeenemen3

 

Ontvang gratis tips en updates (incl. stappenplan productieve dag!)

Meld je aan voor e-mails en ontvang updates over Streets Ahead en gratis productiviteitstips. Plus nu als bonus een gratis 5 stappenplan voor een productieve dag!

44 gedachten over “Gezonde snacks voor makkelijk meenemen”

  1. Wat een leuk artikel dit! En goede ideeën :) Ik merk altijd dat ik het lastig vind om gezonde dingen mee te nemen, maar hier zie ik zoveel lekkers tussen staan. Heel veel succes met je premaster, wat ben je jong afgestudeerd trouwens! Knap hoor :)

    • Ik neem ook vaak dezelfde dingen mee, ik kom altijd terug op wat hierboven staat al is dat nog best veel ;-) maar nieuwe tips zijn altijd welkom! Haha dat klopt ja, dankjewel!

  2. Heeele fijne tips! Hier heb ik echt wat aan. En heel erg veel plezier en succes komend half jaar! Ik ga voor je duimen dat je het inderdaad lekker in een half jaar af kunt ronden! (: Komt vast goed! Liefs, Stella.

  3. Oh wat spannend, zo’n nieuwe opleiding… Ik wens je alvast veel succes! Ik probeer ook gezonde snacks mee naar school te nemen zoals een banaan. Als ik ‘s morgens rond 6uur heb ontbeten, heb ik vaak tegen 10u toch al wel serieus honger! Ik klikte door naar je havermoutkoekjes, deze ga ik zeker eens proberen maken!

    • Dankjewel! Ik heb ook vaak vroeg weer honger, maar ik probeer meer te ontbijten dan duurt dat vaak wat langer! En als ik ‘s ochtends uitgebreid ontbijt (lees: als ik de hele dag thuis ben) dan eet ik tussen ontbijt en lunch meestal niets.

  4. Fijne tips! Ik vind het zelf altijd heel vervelend als ik al mijn eten al op heb en toch trek heb, omdat ik het zo zonde vind om overpriced en ongezond eten op school te moeten halen!

    • Oh ja dat vind ik ook! Met als resultaat dat ik meestal veeeel te veel meeneem en de helft weer mee terug naar huis gaat haha ;-) Maar beter te veel dan te weinig denk ik dan maar.

  5. Ik begin volgende week met werken en ik was al aan ‘t nadenken wat voor gezonde dingen ik mee kon nemen naar ‘t werk zodat ik niet om 4u naar de snoepautomaat hoef te rennen ;) Handig dit dus!

  6. Succes met je opleiding! Ik neem naar school vaak fruit (appel/mandarijn) mee of bananenbrood, salades en ik heb van die handige kleine bakjes van Albert Heijn waar mooi een portie noten, cherytomaatjes, cranberries of rozijnen in past voor tussendoor.

  7. Fijne tips! Wat slim, van dat bananenbrood. Die had ik zelf nog niet bedacht! Ze verkopen tegenwoordig trouwens ook hele handige trommeltjes en bakjes met een deksel waar een koelelement in zit, dan kun je fruit of een fruitsalade lekker lang koel houden. Veel plezier en succes gewenst met je opleiding!

  8. Leuke en lekkere tips. Bananenbrood lijkt me erg lekker om te bakken.
    Naar mijn werk neem ik graag fruit en groente mee en een gekookt ei is ook erg lekker en gezond.

  9. Ik neem altijd fruit mee en heb van die kleine bakjes waar ik tomaatjes, e.d. in mee kan nemen. Erg handig. Ik ben trouwens gek op pure chocolade. Hoe puurder, hoe lekkerder! Succes met je opleiding!

  10. Precies het artikel wat ik nodig had! Ik moet ook maandag weer beginnen en vind het veel lastiger om gezonde dingen mee te nemen dan om thuis gezond te eten. Nu kies ik toch vaak voor mee-neemkoekjes en fruit natuurlijk! Handige tips! Vooral het bananenbrood wil ik heel graag eens maken!

  11. Dit is zó handig!! Ik moet echt gezonder gaan eten en op de lijn gaan letten, en dat komt voornamelijk door de tussendoortjes… Qua ‘gewoon’ eten als lunch of ontbijt eet ik redelijk gezond, maar dan krijg ik rond 3 uur zo’n honger en dan ga ik koekjes en andere ongezonde dingen eten om me vol te stoppen, gewoon omdat ik niet weet wat ik anders moet eten.. Maar, ik ga deze opties onthouden! :D

  12. Wat een leuke blog heb je! Ik ben zelf ook bezig met een blog (www.livingmybestlife.today), waarin ik beschrijf hoe ik slank en fit aan het worden ben. Afgepaste, gezonde tussendoortje meenemen naar mijn werk is daar ook onderdeel van. Dus bedankt voor de inspiratie!

  13. Heei Lindaan super bedankt voor dit leuke artikel. Ik houd ook erg veel van fruit,en ik heb een vraag want ik neem vaak fruit mee naar school maagpijn banaan vangt vaak wat stootjes op onderweg naar school in mijn tas. Heb jij een tip Hoe ik mijn banaan lekker vers op school kan op eten? Want hij past ook niet in mijn broodtrommel xx

    • Banaan blijft inderdaad lastig om mee te nemen! Je hebt van die speciale bananenbakjes in de vorm van een banaan, ik geloof bij de Xenos of zo’n soort winkel, maar dan zit je wel weer de hele dag met dat bakje als je de banaan op hebt… Of je snijdt ‘m in stukjes en doet hem in een kleiner bakje, als je er meteen na het snijden citroensap op doet zou de banaan niet bruin moeten worden. Of je maakt er natuurlijk pannenkoeken of koekjes van en je neemt die mee :-) :-)

Plaats een reactie