San Francisco: Shopping Day

“Wake me up in San Francisco” werd deze ochtend waarheid. Zaterdag 2 november, onze enige compleet vrije dag. Nou ja, vrij… Vrij om te doen wat we wilden. En wat ga je doen als je van het vrouwelijk geslacht bent en de dollar staat op z’n laagst ooit…

Omdat ik de nacht ervoor pas om twee uur in bed lag, lukte vroeg opstaan niet echt goed. Rond half 11 liepen we richting Union Square, het shoppingwalhalla van San Francisco. Ons hotel lag aan Lombard Street, in de buurt van Van Ness Avenue. We liepen Lombard Street door en kwamen uit bij het stukje crooked street. Dit stukje straat gaat in een aantal haarspeldbochten naar beneden omdat het te steil is om met de auto in één keer naar beneden te kunnen rijden. San Francisco is een stad gebouwd op meer dan 40 heuvels, waardoor het soms klimmen en soms dalen is. Wil je hier autorijden, dat moet je goed helling kunnen trekken…

Omdat de straat verder is gevuld met bomen en planten, zie de straat er cosy uit. Bovendien sta je hier best wel bovenaan één van die 40 heuvels, waardoor je een redelijk goed uitzicht hebt op bijvoorbeeld de Coit Tower. In de verte zag ik ook Alcatraz liggen. Het was nog redelijk mistig, zoals vele ochtenden in San Francisco, maar ach het heeft wel iets.

DSC00847Alcatraz in de verte

DSC00889De Coit Tower op één van de vele heuvels

We liepen nog een stukje verder over Lombard Street en haalden een typisch Amerikaans ontbijt: take-out bagels. De mijne met zalm, tomaat, rode ui en kappertjes. Heerlijk én ik zat vol tot het avondeten! Het was inmiddels ook al wel een uur of elf, maar toch. Tijd rechtsaf te slaan richting Union Square.

DSC00894Typisch voor San Francisco: de cable cars

DSC00926DSC00929Union Square

We zijn onderweg verschillende cable cars tegen gekomen, typisch voor San Francisco. Op Union Square aangekomen hebben we daar eerst even rondgekeken. Vervolgens gingen we Macy’s binnen, het grote warenhuis aan de westkant van Union Square. We haalden een kortingskaart op de bovenste verdieping (tip! 10% korting voor toeristen! Let wel op, want de kaart geldt niet voor in-store winkels als MAC). Daarna keken we rond bij spullen van Nike en andere sportmerken. Ik wilde witte All Stars, maar die waren er helaas niet in mijn maat. Gelukkig werd ons verteld dat de Converse-winkel in de buurt lag :-).

Daarna liepen we naar de Nike-winkel, maar die viel eerlijk gezegd tegen. Het is een megawinkel, maar deze is meer ingericht als een soort showroom, waardoor er zeker voor vrouwen maar weinig leuke dingen te koop waren. We gingen naar de Converse-winkel, naar Nordstrom, naar Urban Outfitters, naar UGG, naar Forever21 en naar Levi’s. Ik kocht de All Stars die ik wilde, lage kastanjekleurige UGGs, een trui van Forever21 en een broek van Levi’s. Het was na acht uur ’s avonds toen we eindelijk uitgeshopt waren. Toch een best tijdrovende hobby…

DSC00932Amerikaans dineren: een hamburger, friet en een XXL-cola

We streken neer bij zo ongeveer het eerste tentje dat we tegenkwamen, Lori’s Diner. Amerikaanser hadden we niet kunnen dineren. Een zwart-witte vloer met dambordpatroon, typische rode banken, overdadig gebruik van zilver en als kers op de taart een mintgroene Cadillac (of een andere typisch Amerikaanse auto, not my piece of cake namelijk) midden in het restaurant. Inclusief levensgrote pop als zogenaamde bestuurder. We konden niet anders dan een hamburger en frietjes eten. Je bent in Amerika of je bent in Amerika…

Nadat we uitgegeten waren namen we de bus naar het hotel en rond een uurtje of tien ’s avonds liepen we onze kamer weer binnen.

Ontvang gratis tips en updates (incl. stappenplan productieve dag!)

Meld je aan voor e-mails en ontvang updates over Streets Ahead en gratis productiviteitstips. Plus nu als bonus een gratis 5 stappenplan voor een productieve dag!