Planning maken in 4 stappen + mijn basistips

Je weet wel wat je wilt doen, maar hoe kun je een goede planning maken? Ik help je om in 4 simpele stappen aan de slag te gaan met een planning maken!

Je weet wel wat je moet doen, maar hoe kun je daarvan een goede planning maken? Hoe stop je met losse taken in je hoofd of op post its? Ik help je in dit artikel om in 4 simpele stappen aan de slag te gaan met een planning maken en ik deel al mijn basistips voor het maken van een goede planning!

Lees verder

Je dag plannen: een paar grote taken of veel kleine taken?

Over plannen wordt veel geschreven en als er iets is waar veel tegenstrijdige tips over te vinden zijn, is het over hoeveel taken je op een dag kunt plannen en hoe groot of klein deze taken zijn. Lees in dit artikel waarom je er voor beide wat te zeggen valt, zo kun je zelf kiezen waar jij voor gaat: een paar grote of veel kleine taken. Of voor de middenweg?! Check het nu!

Over plannen wordt veel geschreven en als er iets is waar veel tegenstrijdige tips over te vinden zijn, is het over hoeveel taken je op een dag kunt plannen en hoe groot of klein deze taken zijn. Vandaag lees je waarom je er voor beide wat te zeggen valt, zo kun je zelf kiezen waar jij voor gaat: een paar grote taken of veel kleine taken. Of voor de middenweg?!

Lees verder

6 tips voor een betere to do lijst

Een to do lijst is een handig hulpmiddel om taken gedaan te krijgen. Lees mijn tips voor het maken van een goede to do lijst!

Ik maak altijd en overal lijstjes voor. En hoewel het soms heel fijn is om gewoon vooral je gedachten op papier te zetten, heb je andere keren gewoon hard je to do lijst nodig om alles af te werken. En voor die laatste situatie – het snel en succesvol maken en afwerken van die lijst – geef ik vandaag een aantal tips!

Lees verder

Weekplanning maken: waarom en hoe doe je het

Maak jij elke dag snel een to do lijst en kijk je eigenlijk nooit verder vooruit? Of maak je wel een maandplanning, maar vraag je je af wat het nut van een weekplanning is? Dan komt deze blogpost van pas! Ik leg uit waarom een weekplanning maken handig is en geef je allerlei inspiratie voor hoe je dan zo’n weekplanning maakt. Meld je ook aan voor mijn e-mails, want dan ontvang je een handige checklist met dingen die je in je weekplanning kunt meenemen.

Lees verder

Plannen met de prioriteitenmatrix

Vind je het lastig om te beslissen welke taken prioriteit hebben? De prioriteitenmatrix helpt je op een handige manier prioriteiten stellen.

Heb jij altijd veel te doen, en vind je het lastig om te kiezen welke taken het belangrijkste zijn? Of wat je het beste eerst kunt doen? Dan is deze methode voor jou! De prioriteitenmatrix helpt je – de naam zegt het al – prioriteiten stellen op een enorm handige manier.

Lees verder

Planmethode: werk met een 3-taken-lijst

Schrap je lange todolijst en focus op wat je écht wil doen! Dat is het idee van de 3-taken-lijst. Een planmethode waarbij je focust op 3 taken per dag.

Schrap die lange to do lijst en focus op wat je écht wilt doen! Dat is het idee van de 3-taken-lijst. Deze blogpost is een hele dikke note to self, want ik maak altijd héél enthousiast lijstjes, om vervolgens nog niet eens de helft af te krijgen op een dag. Daarom bedacht ik deze methode, waarbij je focust op drie belangrijke taken per dag.

Lees verder