Planning maken in 4 stappen + mijn basistips

Op deze blog kan ik soms heel erg de diepte in gaan over een planning maken. Ik schrijf er immers al wel een tijdje over. In het voorjaar van 2014 kwam de eerste blogpost over plannen online. Dat is inmiddels alweer 3 jaar geleden! Oh wat vliegt de tijd. In ieder geval, misschien lees je mijn blog nog maar kort (in dat geval: welkom!) en kun je in plaats van verschillende, uitgebreide methodes juist veel beter een aantal concrete basistips gebruiken. Dat is precies wat ik in dit artikel met je ga delen. Dus daar komt het: de basis voor het maken van een planning!

Lees verderPlanning maken in 4 stappen + mijn basistips

Je dag plannen: een paar grote taken of veel kleine taken?

Over plannen wordt veel geschreven en als er iets is waar veel tegenstrijdige tips over te vinden zijn, is het over hoeveel taken je op een dag kunt plannen en hoe groot of klein deze taken zijn. Vandaag lees je waarom je er voor beide wat te zeggen valt, zo kun je zelf kiezen waar jij voor gaat: een paar grote taken of veel kleine taken. Of voor de middenweg?!

Lees verderJe dag plannen: een paar grote taken of veel kleine taken?

Omgaan met ad hoc taken

Wat is een ad hoc taak en hoe kun je daar het beste mee omgaan? In dit artikel deel ik hoe je deze ad hoc taken in je planning verwerkt én hoe je een goede balans vindt tussen ad hoc werkzaamheden en taken waar je zelf graag aandacht aan besteedt.

Lees verderOmgaan met ad hoc taken

Minicursus: van losse to do lijsten een overzichtelijke planning maken

Heb jij altijd veel te veel lijstjes en notities heeft met daarin allerlei dingen die nog gedaan moeten worden, tientallen briljante ideeën en van alles wat je nog moet vragen of vertellen tegen anderen? Dan is deze minicursus planning maken op jouw lijf geschreven. Maak korte metten met die chaos, en verwelkom overzicht in je leven!

Lees verderMinicursus: van losse to do lijsten een overzichtelijke planning maken

6 tips voor een betere to do lijst

Ik maak altijd en overal lijstjes voor. En hoewel het soms heel fijn is om gewoon vooral je gedachten op papier te zetten, heb je andere keren gewoon hard je to do lijst nodig om alles af te werken. En voor die laatste situatie – het snel en succesvol maken en afwerken van die lijst – geef ik vandaag een aantal tips!

Lees verder6 tips voor een betere to do lijst

Weekplanning maken: waarom en hoe doe je het

Maak jij elke dag snel een to do lijst en kijk je eigenlijk nooit verder vooruit? Of maak je wel een maandplanning, maar vraag je je af wat het nut van een weekplanning is? Dan komt deze blogpost van pas! Ik leg uit waarom een weekplanning maken handig is en geef je allerlei inspiratie voor hoe je dan zo’n weekplanning maakt. Meld je ook aan voor mijn e-mails, want dan ontvang je een handige checklist met dingen die je in je weekplanning kunt meenemen.

Lees verderWeekplanning maken: waarom en hoe doe je het