Je hebt een écht goede planning gemaakt. Maar BAM, er komt weer eens iets tussendoor. Iets waar je echt NU iets mee móet doen. Dus je doet dat. En als je klaar bent kijk je met een zucht naar je planning: “dat loopt weer in het honderd…” Herkenbaar?! Gooi je planning niet zo maar het raam uit als dat gebeurt!
Planning
Bekijk de nieuwste artikelen over het maken van een goede en effectieve planning, en ga zelf ook aan de slag met je planning maken!
4 signalen dat jij te veel tijd besteedt aan plannen
Zou jij jezelf “een planner” noemen?! Maak je héél graag een planning en word je enorm blij van het overzicht dat ze je bieden? Top! Een planning maken geeft heel veel rust en overzicht en het is niet voor niets dat ik er óók groot fan van ben. Maar je zou dit ook niet aan het lezen zijn als je je soms niet afvraagt: maar ben ik niet te veel tijd bezig met plannen? Of: ik plan wel veel, maar het uitvoeren van die planning, da’s soms nog een héél ander verhaal!
De simpelste én beste tip om je dag effectief te plannen
Ik weet niet eens meer hoe lang ik deze tip al weet of waar ik ‘m eigenlijk vandaan heb. Maar de tip die ik vandaag met je ga delen om je dag effectief te plannen ken én gebruik ik al LANG. Het is de tip waar ik áltijd naar terug ga als ik meer focus, overzicht en structuur in mijn dagen wil. Ik ga je helpen effectiever te plannen met een supersimpele tip. Maar geen zorgen, ik vertel je ook precies waarom één simpele tip zo waardevol is en hoe je ermee aan de slag kunt gaan!
Mijn top 6 handige planning apps voor meer rust in je hoofd (+ gratis gids)
Ben jij het beu dat je hoofd steeds vol zit met allemaal dingen die je nog moet doen? Ben je de rondslingerende to do lijstjes en post its beu? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met een planner app: een handige app online een planning kunt maken. Ik deel mijn favoriete planning apps én tips voor het gebruik van een planning app met je!
Komt er altijd wat tussendoor? Ga slim om met ad hoc werkzaamheden [8 tips]
Vraag jij jezelf vaak af waarom je überhaupt moeite doet om een planning te maken, aangezien je dag toch constant gevuld lijkt te worden met allerlei dingen die tussendoor komen? Dan heb je veel te maken met ad hoc werkzaamheden. En ook daar kun je heus slim en georganiseerd mee omgaan. Lees wat die ad hoc klussen precies zijn, hoe je er het beste mee om kunt gaan én hoe je zelfs voorbereid kunt zijn op ad hoc taken! Zo kun jij meer rust en overzicht in je (werk)dag creëren – óók als er dingen tussendoor komen.
Moeite met plannen? Zo tover je een mislukte planning in 15 minuten om tot een succes
Vanochtend had je écht een goede planning voor jezelf gemaakt. Er stond precies op wat je moest doen, je was gemotiveerd om ermee aan de slag te gaan en niets kon je in de weg staan. En nu is het 2 uur ’s middags en heb je nog precies niets gedaan van wat er op die planning stond. Terwijl er toch genoeg dingen op stonden die écht moeten gebeuren vandaag. Maar er zijn ook allemaal andere belangrijke dingen tussendoor gekomen. Oftewel, jij hebt moeite met plannen. Wat nu?!
Takenlijst maken: zo ga je aan de slag in 6 stappen!
Er zijn niet veel dagen waarop ik géén takenlijst maak. Ik vertel je waarom ik dat altijd doe én wat de zes stappen zijn waarmee jij ook aan de slag kunt gaan met een handige takenlijst maken!
Lange termijn planning maken in 4 stappen
Een lange termijn planning maken: doe jij dat?! Ik raad het je wel aan! Zo kijk je namelijk verder vooruit dan naar wat je vandaag, deze week of deze maand wilt doen. Lees waarom dat handig is en wat de 4 stappen zijn om aan de slag te gaan met jouw lange termijn planning.