Download nu: stappenplan van losse taken naar concrete planning

Je kunt vanaf nu iets nieuws downloaden: een stappenplan dat jou van losse taken naar een concrete planning helpt.

Jaaa het is zover! Na Focus Februari moest er iets leuks, nieuws op mijn blog komen en dat is er nu. Ik kon natuurlijk ook de 50 productiviteit hacks terugzetten (die kon je eerst gratis downloaden), maar wat vernieuwing is nooit verkeerd. Vandaar dat je vanaf nu iets nieuws kan downloaden vanaf mijn blog: een stappenplan dat jou van losse taken naar een concrete planning helpt.

Lees verderDownload nu: stappenplan van losse taken naar concrete planning

Je planning bijhouden, zo doe je dat

Je hebt het gedaan: een prachtige planning gemaakt voor de komende maand of zelfs het komende jaar. Maar een week later klopt er al helemaal niets meer van. Een deel van wat erop staat is totaal onrelevant geworden en allerlei nieuwe taken ontbreken. Nog een week later heb je het idee dat je je planning wel de deur uit kan gooien. Wacht even! Er is een oplossing voor en dat is simpelweg: je planning bijhouden. Dit is hoe je dat doet!

Je hebt het gedaan: een prachtige planning gemaakt voor de komende maand of zelfs het komende jaar. Maar een week later klopt er al helemaal niets meer van. Een deel van wat erop staat is totaal onrelevant geworden en allerlei nieuwe taken ontbreken. Nog een week later heb je het idee dat je je planning wel de deur uit kan gooien. Wacht even! Er is een oplossing voor en dat is simpelweg: je planning bijhouden.

Lees verderJe planning bijhouden, zo doe je dat

Planning maken in 4 stappen + mijn basistips

Kun jij wel een aantal concrete basistips over plannen gebruiken? Mooi! Dat is precies wat ik in dit artikel met je ga delen. Het bestaat uit drie onderdelen: eerst deel ik het basis stappenplan voor het maken van een planning, vervolgens deel ik mijn tips om een goede planning te maken, en tot slot deel ik mijn tips voor het succesvol uitvoeren van de planning. Lees nu de hele blogpost over planning maken!

Op deze blog kan ik soms heel erg de diepte in gaan over een planning maken. Ik schrijf er immers al wel een tijdje over. In het voorjaar van 2014 kwam de eerste blogpost over plannen online. Dat is inmiddels alweer 3 jaar geleden! Oh wat vliegt de tijd. In ieder geval, misschien lees je mijn blog nog maar kort (in dat geval: welkom!) en kun je in plaats van verschillende, uitgebreide methodes juist veel beter een aantal concrete basistips gebruiken. Dat is precies wat ik in dit artikel met je ga delen. Dus daar komt het: de basis voor het maken van een planning!

Lees verderPlanning maken in 4 stappen + mijn basistips

Je dag plannen: een paar grote taken of veel kleine taken?

Over plannen wordt veel geschreven en als er iets is waar veel tegenstrijdige tips over te vinden zijn, is het over hoeveel taken je op een dag kunt plannen en hoe groot of klein deze taken zijn. Lees in dit artikel waarom je er voor beide wat te zeggen valt, zo kun je zelf kiezen waar jij voor gaat: een paar grote of veel kleine taken. Of voor de middenweg?! Check het nu!

Over plannen wordt veel geschreven en als er iets is waar veel tegenstrijdige tips over te vinden zijn, is het over hoeveel taken je op een dag kunt plannen en hoe groot of klein deze taken zijn. Vandaag lees je waarom je er voor beide wat te zeggen valt, zo kun je zelf kiezen waar jij voor gaat: een paar grote taken of veel kleine taken. Of voor de middenweg?!

Lees verderJe dag plannen: een paar grote taken of veel kleine taken?

Omgaan met ad hoc taken

Wat is een ad hoc taak en hoe kun je daar het beste mee omgaan? In dit artikel deel ik hoe je deze taken in je planning verwerkt én hoe je een goede balans vindt tussen ad hoc werkzaamheden en taken waar je zelf graag aandacht aan besteedt. Lees nu alle tips!

Wat is een ad hoc taak en hoe kun je daar het beste mee omgaan? In dit artikel deel ik hoe je deze ad hoc taken in je planning verwerkt én hoe je een goede balans vindt tussen ad hoc werkzaamheden en taken waar je zelf graag aandacht aan besteedt.

Lees verderOmgaan met ad hoc taken

Minicursus: van losse to do lijsten een overzichtelijke planning maken

Heb jij altijd veel te veel lijstjes en notities heeft met daarin allerlei dingen die nog gedaan moeten worden, tientallen briljante ideeën en van alles wat je nog moet vragen of vertellen tegen anderen? Dan is deze minicursus planning maken op jouw lijf geschreven. Maak korte metten met chaos, en verwelkom overzicht in je leven!

Heb jij altijd veel te veel lijstjes en notities heeft met daarin allerlei dingen die nog gedaan moeten worden, tientallen briljante ideeën en van alles wat je nog moet vragen of vertellen tegen anderen? Dan is deze minicursus planning maken op jouw lijf geschreven. Maak korte metten met die chaos, en verwelkom overzicht in je leven!

Lees verderMinicursus: van losse to do lijsten een overzichtelijke planning maken

6 tips voor een betere to do lijst

Ik maak altijd en overal lijstjes voor. En hoewel het soms heel fijn is om gewoon vooral je gedachten op papier te zetten, heb je andere keren gewoon hard je to do lijst nodig om alles af te werken. En voor die laatste situatie – het snel en succesvol maken en afwerken van die lijst – geef ik vandaag een aantal tips!

Lees verder6 tips voor een betere to do lijst

Weekplanning maken: waarom en hoe doe je het

Maak jij elke dag snel een to do lijst en kijk je eigenlijk nooit verder vooruit? Of maak je wel een maandplanning, maar vraag je je af wat het nut van een weekplanning is? Dan komt deze blogpost van pas! Ik leg uit waarom een weekplanning maken handig is en geef je allerlei inspiratie voor hoe je dan zo’n weekplanning maakt. Meld je ook aan voor mijn e-mails, want dan ontvang je een handige checklist met dingen die je in je weekplanning kunt meenemen.

Lees verderWeekplanning maken: waarom en hoe doe je het