Planning

Omgaan met ad hoc taken

Planning13 Comments
Wat is een ad hoc taak en hoe kun je daar het beste mee omgaan? In dit artikel deel ik hoe je deze ad hoc taken in je planning verwerkt én hoe je een goede balans vindt tussen ad hoc werkzaamheden en taken waar je zelf graag aandacht aan besteedt.

6 tips voor een betere to do lijst

Planning3 Comments
Ik maak altijd en overal lijstjes voor. En hoewel het soms heel fijn is om gewoon vooral je gedachten op papier te zetten, heb je andere keren gewoon hard je to do lijst nodig om alles af te werken. En voor die laatste situatie – het snel en succesvol maken en afwerken van die lijst […]

Weekplanning maken: waarom en hoe doe je het

Planning14 Comments
Maak jij elke dag snel een to do lijst en kijk je eigenlijk nooit verder vooruit? Of maak je wel een maandplanning, maar vraag je je af wat het nut van een weekplanning is? Dan komt deze blogpost van pas! Ik leg uit waarom een weekplanning maken handig is en geef je allerlei inspiratie voor hoe je […]

Plannen met de prioriteitenmatrix

Heb jij altijd veel te doen, en vind je het lastig om te kiezen welke taken het belangrijkste zijn? Of wat je het beste eerst kunt doen? Dan is deze methode voor jou! De prioriteitenmatrix helpt je – de naam zegt het al – prioriteiten stellen op een enorm handige manier.

Planmethode: werk met een 3-taken-lijst

Planning16 Comments
Schrap die lange to do lijst en focus op wat je écht wilt doen! Dat is het idee van de 3-taken-lijst. Deze blogpost is een hele dikke note to self, want ik maak altijd héél enthousiast lijstjes, om vervolgens nog niet eens de helft af te krijgen op een dag. Daarom bedacht ik deze methode, […]