Kwartaalplanning maken voor jezelf: zo doe je dat in 6 stappen

Kwartaalplanning notitieboekjes

Wat waren jouw hoogtepunten in het afgelopen kwartaal? En waar wil je op focussen in het komende kwartaal? Dat zijn dingen waar ik áltijd over nadenk zodra er een kwartaal eindigt en een nieuw kwartaal begint. Mijn kwartaalplanning maken bestaat namelijk uit terugblikken en daarna vooruitkijken. Ontdek waarom ik een kwartaalplanning maak, wat ik daarbij doe (en jij ook kunt doen), en hoe jij ook aan de slag kunt gaan!

Lees verder

Weekplanning maken: zo pak je dat aan! [8 voorbeelden + 4 stappen]

8 voorbeelden om een weekplanning te maken

Er gaat letterlijk géén week voorbij zonder dat ik een weekplanning maak. Ik maak weekplanningen voor mijn baan, voor mijn bedrijf en voor privé. Dat geeft me enorm veel overzicht in wat ik wil doen én vooral: KAN doen in een week. Maar hoe kun je een weekplanning maken en welke hulpmiddelen kun je daarvoor gebruiken? Ik deel tips en voorbeelden om mee aan de slag te gaan, zodat JIJ ook simpel en snel een weekplanning kunt maken voor meer rust & overzicht!

Lees verder

Tijdsplanning maken: zo doe je dat in 6 stappen (+ Excel template)

HEMA notitieboek voor het maken van een tijdsplanning met kop koffie en horloge

Een tijdsplanning maken: het klinkt super simpel – maar jij weet vast ook dat het in de praktijk alles behalve dat is. Want hoe weet je hoeveel tijd iets kost? En wat als er iets tussendoor komt? En hoe zorg je dat je zo’n tijdsplanning snel maakt en allemaal makkelijk bijhoudt?! Ik help je op weg in deze blog!

Lees verder

Prioriteiten stellen in 5 stappen [meer rust & overzicht in je planning]

Prioriteiten stellen in 5 stappen [meer rust & overzicht in je planning]

Zit jij regelmatig met de handen in je haar omdat allerlei dingen te doen hebt, en ze allemaal even belangrijk lijken? Of ben je de hele dag hard aan het werk, om er aan het eind achter te komen dat die ene taak die écht af moest, nog niet gedaan is? Dan is het tijd aan de slag te gaan met prioriteiten stellen. Lees wat dat inhoudt, waarom het belangrijk is én hoe je het doet in 5 stappen!

Lees verder

Planning maken: preciés weten wat je moet doen in 4 stappen

Notitieboek Oh deer Daily journal

Weet je wel ongeveer wat je moet doen, maar komt het nooit écht goed gestructureerd op papier te staan? Slingeren er overal losse blaadjes met taken rond? Of is er geen sprake van een planning, maar van een alleen maar langer wordende to do lijst? Tijd om het slimmer aan te pakken, en een goede planning te maken. Ik deel de 4 stappen die mij helpen met slim een planning maken, zodat jij overzicht hebt, wéét wat je moet doen en wanneer.

Lees verder

Hoe werkt Todoist? Mijn favoriete takenlijst app (wat is het + review)

Todoist app op tablet

Todoist is met stip op één mijn favoriete planning app en zonder deze app zou ik 100% zeker minder productief zijn. Ik gebruik Todoist al zo’n 4 jaar intensief en met heel veel plezier. De app geeft mij rust, overzicht én een super duidelijk plan voor mijn dag. Maar wat IS Todoist? Waarom ben ik zo’n fan en hóe kun je Todoist dan slim gebruiken? Ik ga het je allemaal vertellen!

Lees verder

4 signalen dat jij te veel tijd besteedt aan plannen

Laptop met notitieboek en fijnschrijvers HEMA

Zou jij jezelf “een planner” noemen?! Maak je héél graag een planning en word je enorm blij van het overzicht dat ze je bieden? Top! Een planning maken geeft heel veel rust en overzicht en het is niet voor niets dat ik er óók groot fan van ben. Maar je zou dit ook niet aan het lezen zijn als je je soms niet afvraagt: maar ben ik niet te veel tijd bezig met plannen? Of: ik plan wel veel, maar het uitvoeren van die planning, da’s soms nog een héél ander verhaal! 

Lees verder