Stel je gezonde voornemens niet uit tot morgen


Stel je gezonde goede voornemens niet uit tot morgen! Met deze kleine dingen begin jij vanavond al. Wordt het meteen een beetje makkelijker om morgen door te gaan met je nieuwe, verbeterde of heropgepakte goede levensstijl!

Sport

Om te sporten hoef je niet per se naar de sportschool, of dure hardloopschoenen te kopen. Op YouTube vind je honderden workouts en yogalesjes en de App Store staat vol met 7-minute-workoutapps. Trek fijne kleding aan en sport vanavond nog! Al is het maar een half uur.

Meal prepping

Hoe zorg je ervoor dat je ook écht gezond gaat eten en morgen niet toch een broodje haalt? Door gezond eten voor te bereiden! Helaas, gezond eten kost over het algemeen meer tijd, maar dat betaalt zich allemaal terug in energie, focus, een beter lichaam en daarmee meer zelfverzekerdheid en ga zo maar door… Dus snij je salade, leg de ingrediënten voor je smoothie klaar en bedenk alvast welke maaltijden er komende week op tafel komen te staan.

Wat is je doel?

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar het hebben van een doel motiveert je. Of je nu wilt dat de weegschaal een paar kilo minder aangeeft, je wilt dat die spijkerbroek (weer) perfect zit of je graag je buikspieren tevoorschijn wil toveren, schrijf het op en onthoud waar je het allemaal voor doet!

Plan

Niet alleen het bereiden van gezond eten kost tijd, sporten ook. Plan in je drukke agenda tijd in om te sporten, dan heb je geen excuus meer om niet te gaan. Nog meer motivatie nodig? Ga dan met een vriendin, dan kunnen jullie elkaar steunen :-).

Ga op tijd naar bed

Een goede nachtrust is key voor een gezond leven. Het geeft je energie, maakt je relaxter en geeft je meer focus, zodat je gedurende de dag beter je gezonde leventje vol kan houden. Kruip vanavond op tijd je bed in dus!

Hoe staat het met jouw (gezonde) levensstijl op dit moment? Gaat het top of is dit een welkome wake-up call?

 

Met een SMART doel heb je duidelijk en helder op papier staan wat je wilt bereiken; je hebt een handvat om mee aan de slag te gaan. In dit artikel neem ik je stap voor stap mee bij het stellen van een SMART doel. Ook kun je onderaan gratis een werkblad downloaden om aan de slag te gaan!

Meld je aan voor mijn e-mails en krijg gratis toegang tot het werkblad SMART doelen stellen

Wil jij aan de slag met een doel stellen dat je ook écht gaat behalen? Meld je aan voor mijn e-mails en ontvang daarbij gratis toegang tot het werkblad SMART doelen stellen!

12 gedachten over “Stel je gezonde voornemens niet uit tot morgen”

  1. Ik zat hier toevallig net aan te denken. Ik heb een hele mooie agenda voor 2016 gekocht en was alweer met goede en gezonde voornemens voor het nieuwe jaar bezig (ja, nu al), maar dat duurt nog zó lang. In die tussentijd kan ik eigenlijk gewoon al beginnen.

    Beantwoorden
    • Ja precies, misschien is nu dan juist ook de perfect periode om je daar alvast op voor te bereiden zeg maar, zodat (wat je voornemens ook zijn) het dan geen hele grote switch is op hoe je nu alles doet!

      Beantwoorden
  2. Was echt super goed begonnen met gezond eten, maar na het verwijderen van mn verstandskies en het breken van mn duim is het toch weer minder geworden (en dat is alweer een maandje geleden) dus hoop dat snel weer op te pakken. Net als genoeg water drinken!

    Beantwoorden
    • Ahh ja die verstandskies, dat vond ik ook zo vervelend! En dan ook nog je duim breken, dat klinkt ook al niet bepaald fijn… Ik hoop dat het je snel weer lukt om alles op te pakken :-)

      Beantwoorden
  3. Ik denk dat deze tips gelden voor alle voornemens, niet alleen gezonde/fysieke. Het is inderdaad gewoon belangrijk om te beginnen op het moment dat je je iets voorneemt, dan heb je de minste kans dat je het gaat uitstellen!

    Beantwoorden
  4. Iets wat ik dus veel te weinig doe, sport! Eten is daarin tegen geen probleem, gezond en normaal. Maar wel eerlijk, ik lees net je artikel terwel ik relax op de bank hang na een lange werkdag (met een wijntje). :)

    Beantwoorden

Plaats een reactie

1 × drie =